Táto kultová multigeneračná kniha priniesla svojimi humornými a nevšedne ladenými príbehmi radosť z čítania a motivovala žiakov k tvorivej práci s textom. Krásne zastúpenie zvukomalebných slov či samotná hra so slovami boli inšpirujúce pre aktivizujúce metódy rozvíjania čitateľskej gramotnosti, kritického myslenia a tvorivosti u detí. Žiaci prostredníctvom moderných stratégií práce s textom spolupracovali v expertných skupinách, tvorili obrázkové osnovy, mapy príbehov, ruku osudu rozprávok. Hrali sa na textových pátračov, zabávali sa pri čitateľskom bingu, dramatizovali texty a hrali role. V závere práce pisateľskej dielne, ktorá trvala takmer tri týždne, si každý žiak vyrobil vlastného Osmijanka. Nechýbalo ani sebahodnotenie a spätná väzba práce skupín. Naša práca bola dôkazom, že sa aj tradičné literárne skvosty dajú objavovať moderným a novým prístupom.
PaedDr. M. Čákyová, MBA
Fotoalbum: