Na hodinách čítania sme sa začali venovať divadelnej hre pre deti ako takej, spoznávali sme jej hlavné znaky, autorov, zisťovali sme, koľko rôznych odborníkov musí spolupracovať, aby naplnili hlavnú koncepciu a predstavy režiséra. Toto všetko nás inšpirovalo k tomu, aby sme zapracovali na vlastnej koncepcii nejakého príbehu a vdýchli mu dramatickú podobu. Žiaci si preto pripravili malé divadelné kulisy, zhotovili rôzne typy bábok, s ktorými predstavili vlastné príbehy. Vystupovali v nich ľudia, čarovné predmety i zvieratá, riešili sa zábavné zápletky. Dôraz sa kládol aj na formuláciu priamej reči a písanie scenára. Deti sa takto hravou formou a hlavne cez vlastné skúsenosti a zážitky zoznámili s novým literárnym pojmom. Opäť sme vdýchli teórii kus života.
PaedDr. M. Čákyová