Naši žiaci majú za sebou učivo veľmi pútavého tematického celku z vlastivedy: Spoznávame minulosť. Zaujímavým bol pre nich najmä preto, lebo sa všetky témy tematického celku učili prostredníctvom pojmových máp. Tieto im pomáhali lepšie si zapamätávať učivo, dostávať nové informácie do mozgu a opäť ich z neho vyvolať. Je to nový spôsob štúdia a opakovania, ktorý je rýchly a naozaj funguje. My využívame tento spôsob na hodinách veľmi často a pravidelne, pretože je efektívny a šetrí čas na učenie, usporadúva už naučené myšlienky a informácie do uceleného systému. A čo je ešte pozitívne na tomto spôsobe výučby? Že to baví aj našich žiakov. Je to ako skladanie jednotlivých častí skladačky, pričom sa nenútene žiak sústreďuje na hlavnú tému so zapojením oboch mozgových hemisfér. Tvorenie myšlienkových máp v sebe zahŕňa nielen grafické spracovanie učebnej témy, ale aj prácu s pojmami, hľadanie súvislostí, nachádzanie rozdielov. Kreslíme, lepíme, vyfarbujeme, zoraďujeme – a to všetko vedie žiakov k novým poznatkom a systematizácii v učení. Mapky nám pomáhajú vybavovať si už naučené, pomáhajú triediť myšlienky do výpovede. Učenie sa stáva pútavé, hravé, jednoduché a prehľadné. Deti majú radosť z učenia, pretože dosahujú dobré výsledky v učení. Vzdelávanie je tak spojené s príjemnými zážitkami a pozitívnymi emóciami.
Mgr. M. Čákyová, triedna učiteľka 3.C