Vzdelávanie žiakov v 2., 3. a 4. ročníku sme na hodinách informatiky spestrili atraktívnymi ľahko programovateľnými miniatúrnymi robotmi Ozobotmi. Žiakov edukatívna hračka nenásilne a prirodzene priviedla do sveta programovania, rozvíjala ich kreativitu, informatické a algoritmické myslenie ako aj digitálnu gramotnosť.
Počas niekoľkých hodín žiaci spoznávali Ozobota hravým spôsobom , učili sa rozsvietiť Ozobota, kresliť fixkami rôzne dráhy na papier a zadávať jednoduché farebné príkazy – ozokódy. Vyskúšali si ako zmeniť jeho rýchlosť, smer cesty alebo špeciálnu formu pohybu. Pomocou ozo-puzzle zostavovali rôzne dráhy a sledovali ako na ne robot reaguje.
Žiaci si vyskúšali, aké je to stať sa len na malú chvíľu ozajstným programátorom. Robot ich poslúchal len vtedy, keď mu zadali správne farebné ozokódy. Možno aj týmto úvodom do programovania sme inšpirovali niektorých žiakov k ich budúcej profesii.