neznamená, že naše dieťa sa ešte v škôlke naučí: čítať, písať, počítať,
ide o to, aby bolo v norme zo zdravotnej a psychickej stránky,
aby malo všetky predpoklady na úspešné zvládnutie školskej dochádzky.
Dieťa je zrelé na školu, keď:
vie komunikovať:
vie sa správne vyjadrovať, zopakovať aj ťažšie dlhé slová, celé vety,
má primeranú slovnú zásobu- vie rozprávať podľa obrázka, (na otázku čo vidí na obrázku- nehovorí- vidím tetu, vidím uja, je tam ujo…, alebo len jednoslovne, ale rozpráva celými vetami, v súvetiach celý príbeh),
porozumie reči a kontextu,
vie zopakovať obsah rozprávky, ktorú počulo,
nemá poruchu reči SYKAVKY, R, ZAJAKAVOSŤ, ONESKORENÁ REČ (LOGOPÉD),
pozornosť: by mala byť 15-20 min.,
pamäť: pamätá si básničky, riekanky (cvičenia: -10 obrázkov, zakryť, vymenuj čo si si zapamätal., alebo obrázok, o ktorom hovoril,zakryť a pýtať sa – Akej farby mal vlasy? Čo mal obuté?…),
orientácia v priestore i v čase: -vpravo, -vľavo, -hore, -dolu,
čo je vpredu, vzadu, pred…, za…,
vie napočítať do 5, vie určiť poradie, pomocou názoru sčíta a odčíta do 5,
pozná základné farby,
rozlišuje geometrické tvary (trojuholník, štvorec, obdĺžnik, kruh- z nich obrázok- postavu…).
Jemná motorika (ruky, prsty):
vie správne držať ceruzku v ruke (ľavákov neprecvičovať!),