PROJEKT: Zážitky bez bariér
Projekt podporila NADÁCIA PONTIS
GRANTOVÝ PROGRAM: SE ENERGIA PRE VZDELANIE
V apríli 2021 NADÁCIA PONTIS schválila a podporila realizáciu nášho projektu s názvom: Zážitky bez bariér. Projekt vychádza z myšlienky, že rozličnosť ako taká, vytvára mnoho príležitostí. Preto chceme našim projektom vytvoriť flexibilné multipodnetné prostredie s rôznorodými aktivitami, ktoré dokážu napĺňať požiadavky kvalitného neformálneho vzdelávania a zároveň rozvíjať sociálne zručnosti zainteresovaných účastníkov. Projektové činnosti poskytujúce možnosť výberu spôsobu sebarozvoja majú nielen edukatívny ale i kompenzačný a terapeutický charakter. Vytvárajú podmienky pre odstraňovanie socio-kultúrnych bariér, podmienky pre zažitie pocitu úspechu a spolupatričnosti.
Súčasná situácia s pandémiou a následné dištančné vzdelávanie oslabilo nielen kvalitu sociálnych vzťahov ale i edukačné príležitosti detí s rôznymi znevýhodneniami. Rovesnícka komunikácia sa náhle preniesla z reality do virtuality, v niektorých prípadoch absentovala úplne. Prirodzené sociálne interakcie sa stratili. Deti, ktoré nemali vytvorené vhodné technické podmienky v domácom prostredí, boli zas pod veľkým psychickým a emocionálnym tlakom vyplývajúcim z plnenia školských povinností. Mnohokrát im práve sociálne znevýhodnenie bránilo v úspešnosti počas tohto obdobia. Príležitosti na vytváranie interpersonálnych zručností boli limitované, emocionálna a psychická stránka osobnosti detí zas narušená. Našim projektom chceme vytvoriť pre všetky zúčastnené deti rovnosť šancí, aby si mohli samé vybrať spôsob a postup, ako budú kognitívne, afektívne a psychomotoricky napredovať v súlade so svojimi špecifickými potrebami.
Projekt poskytuje príležitosť voľby takých činností, ktoré korešpondujú s preferovaným štýlom učenia sa jednotlivcov a zároveň zabezpečia rozvíjanie interiorizácie sociálnych zručností.
Ciele projektu:
Cieľ č.1: vytvoriť flexibilné multipodnetné prostredie, ktoré v sebe implementuje možnosti efektívneho uspokojovania vzdelávacích potrieb detí.
Cieľ č.2: zvyšovať sociálne zručnosti a úspešnosť detí v podmienkach neformálneho inkluzívneho vzdelávania.
Cieľ č.3: odstrániť psychosociálne, emocionálne a komunikačné bariéry rôznymi kompenzačnými, terapeutickými a edukatívnymi prostriedkami.
Cieľ č.4: skvalitniť rovesnícke interakcie prostredníctvom rôznorodých skupinových foriem činností.
Vybrané projektové aktivity:
Koordinátor projektu: PaedDr. M. Čákyová
Fotogaléria: