Novinky

        • 31.10.2020 - Svetový deň sporenia
          • 31.10.2020 - Svetový deň sporenia

          • Posledný deň v októbri sa každoročne označuje ako Svetový deň sporenia.  Tento deň pripadol na jesenné prázdniny, preto pani učiteľky aktivity presunuli na novembrové dni. Pri tejto príležitosti zrealizovali netradičné, interaktívne a hravé  vyučovanie pre žiakov. Cieľ bol jasný – hovoriť o dôležitosti rozumného a bezpečného narábania s peniazmi, o vytváraní optimálnej rovnováhy medzi spotrebou a úsporami, čo je dôležitou súčasťou života každého človeka. Žiaci sa naučili, aké dôležité je nielen sporiť, ale aj starať  sa o svojich blízkych, keď to najviac potrebujú a sami to už nedokážu. Naučiť deti od útleho veku sporiť, znamená mať pozitívne očakávania od budúcnosti.

            Koordinátor finančnej gramotnosti: Mgr. Jana Mojžišová

             

        • NAJZAUJÍMAVEJŠIE PODUJATIE ŠKOLSKEJ KNIŽNICE
          • NAJZAUJÍMAVEJŠIE PODUJATIE ŠKOLSKEJ KNIŽNICE


          • 3.B sa zapojila do 16. ročníka celoslovenského projektu: NAJZAUJÍMAVEJŠIE PODUJATIE ŠKOLSKEJ KNIŽNICE.

            Podujatie sa uskutočnilo k Medzinárodnému dňu školských knižníc 26. októbra 2020 na tému: Radosť ukrytá v podpore čítania a vzdelávania školskou knižnicou. Na našej škole sa podujatie nieslo pod názvom: Medzinárodný veľtrh - „Poznaj svoj svet“.

        • ÚSPECH  V CELOSLOVENSKOM PROJEKTE
          • ÚSPECH V CELOSLOVENSKOM PROJEKTE

          • Dňa 24.9.2020 sa v Univerzitnej knižnici Bratislava uskutočnila 14. medzinárodná konferencia, ktorú organizovala a viedla Mgr. Rozalia Cenigová, ústredná metodička pre školské knižnice a hlavná koordinátorka česko-slovenského projektu. V tomto projekte Slovenskú pedagogickú knižnicu reprezentoval riaditeľ PhDr. Vladimír Grigar. Celoslovenská súťaž „Najzaujímavejšie podujatie školských knižníc“ bola organizovaná pod záštitou Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky.

        • Týždeň zdravej výživy v 3.A triede
          • Týždeň zdravej výživy v 3.A triede

          • Druhý októbrový týždeň sme sa v rámci integrovaného tematického vyučovania venovali zdravej výžive, prevencii obezity a propagácii správneho životného štýlu. V pondelok sme si pohovorili o potravinovej pyramíde, o jej jednotlivých poschodiach, vysvetlili sme si základné pojmy v správnej výžive, poskladali sme si puzzle, diskutovali o zdravom tanieri, primeraných denných porciách jedla. Rozprávali sme sa aj o významnej úlohe vitamínov a minerálov v našej strave, podobne ako aj o pitnom režime školákov. Počas desiatovej prestávky sme si pochutnávali na slovenskom i tropickom ovocí.

        • TEKVICOVÁ PARÁDA
          • TEKVICOVÁ PARÁDA

          • Daždivé jesenné počasie, ktoré kraľuje mesiacu október, bolo v interiéri našej školy spestrené svetielkami z tekvíc. Tekvicové lampáše v podobe svetlonosov a rozprávkových bytostí vyšli z dielne našich žiakov prvého a druhého ročníka. Spolu s rodičmi doma zdobili tekvice rôznych veľkostí a tvarov, ktoré potom s radosťou a nadšením prezentovali na spoločnej výstavke. Za svoje tekvicové dielo si každý žiak odniesol nálepku ako spomienku na tohtoročnú Tekvicovú parádu a reflexný prívesok. Ceny získali aj víťazi jesenných dielok, ktorých si zvolili naši žiaci.

        • Európsky týždeň športu – Príroda ako telocvičňa
          • Európsky týždeň športu – Príroda ako telocvičňa


          • Európsky týždeň športu je iniciatívou Európskej komisie na podporu športu a fyzickej aktivity v celej Európe. Tento rok prebieha už jeho 6. ročník. Hlavnou témou kampane naďalej ostáva „#BeActive“, ktorá má nabádať k pohybu a zdravému životnému štýlu celoročne.

            Aj tento rok sa naša škola zapojila do aktivít Európskeho týždňa športu zorganizovaním vlastného podujatia pre žiakov s názvom: Príroda ako telocvičňa. Podujatie našej školy sa stalo zároveň súčasťou iniciatívy European School Sport Day, ktorá je tento rok oficiálnou súčasťou Európskeho týždňa športu.

            Do realizácie školského podujatia sa zapojili všetky triedy prvého stupňa. Deti si zacvičili v príjemnom prostredí vonkajšieho areálu školy, ktorý je plný zelene a ponúka množstvo námetov na využitie prírodného okolia. Zajazdili si na kolobežkách, keďže škola disponuje dopravným ihriskom a využili súťaživé športové hry, úpolové cvičenia ale i cvičenia s náčiním pre aktívny pohyb v prírode. A prečo sme si vybrali práve cvičenie v prírode? Tu je niekoľko benefitov, ktoré nás presvedčili, že tréning na čerstvom vzduchu je oveľa efektívnejší ako cvičenie v uzavretom priestore:

        • Všetkovedko
          • Všetkovedko

          • 28. novembra 2019 sa 30 žiakov z prvého stupňa našej školy zapojilo do súťaže VŠETOVEDKO. Ak sa žiaci vo svojej kategórii zaradili medzi 30 % najúspešnejších riešiteľov, získali titul VŠETKOVEDKO. Ostatní získali titul: VŠETKOVEDKOV UČEŇ.

        • Matematická súťaž - Maksík
          • Matematická súťaž - Maksík





          •  

            Titul NAJMÚDREJŠÍ MAKSÁČIK získali:

            • Richard Koštrna, II.B
            • Karolína Moravská, II.C
            • Tomáš Orság, III.C
            • Andrej Babiak, III.B
            • Ema Lukyová, III.B
            • Paulína Kormanová, III.B
            • Zuzana Macáková, III.B
            • Filip Šebo, IV.C
            • Dávid Ürge, IV.C
            • Lujza Frajková, IV.C
            • Petra Hrozinová, IV.C
        • Dosádzanie kríkov, rastlín do živého plota
          • Dosádzanie kríkov, rastlín do živého plota

          • Projekt Zelená škola v júni končí svoje dvojročné plnenie aktivít v téme Doprava a ovzdušie. Nakoľko sa v školách od 16. marca prerušilo vyučovanie a učíme sa doma, aktivity, ktoré sme plánovali zrealizovať v apríli tohto roka, ostali nesplnené.
            Jedným z cieľov Zelenej školy bolo - Doplniť protiprachovú bariéru medzi hlavnou cestou a areálom ZŠ. Naša škola sa nachádza vedľa veľmi frekventovanej cesty, hlavne odkedy nám uzavreli nadjazd, preto potrebujeme eliminovať prach, hluk a škodlivé plyny z výfukov. Docieliť to chceme vytvorením živého plota k už existujúcemu oploteniu. Popri našom plote už živý plot čiastočne máme, ale je neúplný, niektoré rastliny vyhynuli, boli zničené, odstránené, a preto ho potrebujeme doplniť.
            Po postupnom uvoľňovaní, sme sa rozhodli, splniť si  úlohu a pustili sme sa do toho. S finančnou podporou vedenia školy sme mohli po otvorení obchodov zakúpiť potrebné rastliny a zeminu, a ešte sme vystihli aj vhodný čas na dosadenie.
            Dúfame, že sa rastliny ujmú, bude sa im dariť a svojim rýchlym rastom vyplnia voľné miesta v našom plote. My sa o ne budeme starať, polievať ich, strihať, aby čo najskôr plnili svoju funkciu.

            Zapísala: PaedDr. A. Kiselová