Projekty
- Zážitky bez bariér
- Bavíme sa s microbitmi
- Medzinárodný program Zelená škola
- Projekt "Viem, čo zjem"
- Lesníci pre zvýšenie environmentálneho povedomia verejnosti
- Grantový program 2018 - Dostaneme ťa do školy
- eTwinning 2018/2019
- Pohár o najlepší gymnastický štvorboj žiakov a žiačok
- Národná súťaž eTwinning 2018
- Projekt „Buďte zmenou, ktorú chcete vidieť vo svete“
- Kvalita života v školskom prostredí - Strecha pre Váš nápad 2018
- Malá finančná akadémia s KOZMIXOM
- Misia Modrá planéta s Kozmixom
- Prevencia negatívnych spoločenkých javov
- Škola priateľská k deťom
- eTwinning - Lesné miničarovanie
- eTwinning – Európa v škole 2017/2018
- eTwinning – Sviatky v zimnom období 2017/2018
- Na energiu s rozumom
- Národné projekty
- Zdravie a bezpečnosť v školách - Voda je život
- Ekobojovníci s rozumom v hrsti do zdravej budúcnosti
- Profesijný a kariérový rast pedagogických zamestnancov
- Projekt "Rekonštrukcia a modernizácia Základnej školy, Saratovská ul. 85, Levice" 2009 - 2013
- Národný projekt Elektronizácia vzdelávacieho systému regionálneho školstva
- Spoločne za zdravšiu výživu detí
- Pomáhajúce profesie v edukácii detí a žiakov II
Malá finančná akadémia s KOZMIXOM
Tento projekt je primárne určený pre žiakov tretieho a štvrtého ročníka, preto sme sa rozhodli, že do neho zapojíme žiakov z 3.A a zo 4.C triedy. Oslovil nás svojou inovatívnosťou a novými trendami v učení. Našou snahou bolo prispieť k rozvíjaniu finančnej gramotnosti detí blokovým vyučovaním a tvorbou modelových vzdelávacích situácií, v ktorých by si mohli žiaci finančné pojmy zvnútorniť. Počas dvoch mesiacov jeho realizácie sme prešli jednotlivé tematické bloky finančnej gramotnosti prostredníctvom pútavých aktivít, využívali sme digitálny vzdelávací obsah, intenzívne sme pracovali s portálom Kozmix.sk. Práve ten nám ponúkol bohatý zdroj výučby, interaktívnych cvičení či doplnkových materiálov.
Keďže realizácia finančnej gramotnosti na 1. stupni si vyžaduje voľnejšiu organizáciu práce s využitím tímovej spolupráce, zoznámili sme sa aj s takými metódami a formami vyučovania ako sú: obrátená hodina, rovesnícke vzdelávanie či storytelling, rolová hra. Samotný rozvoj empatie u žiakov sme podporovali dramatizáciou či gamifikáciou. Práve toto zavádzanie herných prvkov do aktivít bežného života, motivovalo účastníkov projektu k realizácii a aktivite. Multimediálne a interaktívne materiály plné animácií a simulácií podporovali vizualizáciu a názorové pochopenie vzťahov medzi finančnými pojmami. Myšlienkové mapy zas boli dobrým nástrojom na zapamätanie a systematizáciu učiva či triedenie pojmov.
A ako to vyzeralo v praxi? Dostali sme možnosť vytvoriť si a vybudovať mesto podľa vlastnej fantázie. Bol pred nami veľký cieľ: získať čo najviac peňazí na stavbu budov. Tie sme si mohli zarobiť prostredníctvom vzdelávacích aktivít. Žiaci sa rozdelili do pracovných tímov, každý tím si vymyslel názov, zvolil si svojho vedúceho. V tíme sa deti zoznamovali s učebnými témami, prechádzali zážitkovými situáciami, riešili spoločné úlohy. Na dražbe vydražili pre kamaráta Kozmixa, ktorý stroskotal na ostrove, tie najdôležitejšie predmety na jeho záchranu. Vytvárali si rebríček hodnôt, preskúmali históriu peňazí. Zoznámili sa so štátmi Európskej únie-ich platidlami. Z individuálnych želaní sme si zostavili grafy, živý rébus nám zas pomohol pri plánovaní rodinnej dovolenky. Aj na telesnej výchove sme si zopakovali pojmy príjmy, výdavky a rozpočet prostredníctvom zaujímavej pohybovej hry. Tímy vytvorili knižnicu pre Kozmixa, pripravili mu narodeninovú oslavu, prechádzali jednotlivé rozpočty na potravinové položky občerstvenia. Téma sporenia a investovania ich zaujala natoľko, že vymýšľali aj vlastné aktivity na prácu. Spoločne sme sa naučili, čo vieme zaplatiť v hotovosti a čo zas platobnou kartou. Tieto všetky činnosti zahŕňali prvú fázu projektu – získavanie peňazí. Žiaci boli odmeňovaní za úspešné absolvovanie aktivít triednou menou KOZMÁČMI. V druhej fáze sme si spoločne tvorili budovy, postupne vznikali mestské časti. Každý tím si mohol podľa materiálnych možností vybudovať svoju časť, dať jej originálny názov, dotvoriť priestory ihriskami, jazierkami. Na prehľad o počte postavených kociek sme používali stavebný denník. Po absolvovaní všetkých aktivít a po ukončení budovania stavieb čakala na žiakov prezentácia projektu, na ktorej sa mohli všetky tímy pochváliť svojou nápaditosťou a tvorivosťou.
Projekt spájal aktivity v škole a doma s kreatívnou hrou a interaktívnymi cvičeniami. Bol ukážkou inovatívneho vyučovania, ktoré je pre žiakov motivujúce a zábavné.
Mgr. J. Mojžišová, 3.A
Mgr. M. Čákyová, 4.C
Fotogaléria: