Špeciálny pedagóg

Špeciálny pedagóg

        • Logopéd

        •  

          PREČO  LOGOPÉDIA  V NAŠEJ  ZÁKLADNEJ  ŠKOLE?

          Lebo...

          ... až tretina detí prichádza do 1. ročníka s narušenou komunikačnou schopnosťou (NKS),

          ... narušená komunikácia môže zásadne ovplyvniť školskú úspešnosť detí,

          ... NKS komplikuje socializáciu – vzťahy v skupine, komunite triedy, v spoločnosti,

          ... NKS sa môže stať podnetom vylúčenia a šikany.

           

          Ako to u nás funguje?

          Školská špeciálna pedagogička Mgr. Anna Evinová jedenkrát v týždni v každej triede prvého ročníka vykonáva tzv. logopedické chvíľky.

          Logopedická chvíľka sa koná na začiatku vyučovacej hodiny a trvá 10 – 15 minút .

          Obsahuje rôzne typy cvičení, ktorými sa rozvíjajú potrebné funkcie a zručnosti.

          Cvičením deti sprevádza maskot šašo Bašo a jeho synček Ivko. Predvádzajú deťom pohyby tváre, perí, sánky, jazyka, učia ich dobre sa dívať, načúvať, rozlišovať zvuky, trénujú s nimi správnu výslovnosť. Pomáhajú deťom porozumieť novým slovám, zapamätať si ich a používať. Často deti povzbudzujú a chvália. Pripomínajú im, že sa všetci chceme kamarátiť a pomáhať si.

          Žiaci s jasne stanovenou diagnózou vývinovej rečovej poruchy pracujú so školskou špeciálnou pedagogičkou individuálne v učebni špeciálnej pedagogiky. Práca so žiakmi sa vykonáva po konzultáciách s vyučujúcimi, asistentkami učiteľa a so súhlasom zákonného zástupcu. Do cvičení je zapracované aj učivo, ktoré je na programe v triede daný deň a vyučovaciu hodinu.

           

           

          Upozornenie:

          Logopedické chvíľky nenahrádzajú logopedickú diagnostiku a cvičenia pod vedením odborníka – logopéda.

           

           

           

          Mgr. Anna Evinová

            školská špeciálna pedagogička

               pre ISCED 2